Thursday, May 14, 2009

interview

selamat pagi.
arini ujan turun dengan lebat skali.
agak lame rasenye..dari smalam ujan turun tanpa henti.
alhamdulillah..hujan rahmat..lame dh tak hujan.panas terik semacam.

okeh.semalam pegi interview kat PKG Ampangan.
untuk jawatan penolong pegawai tadbir.heh.pelik x?
mane la ade kene mengena dengan course yang aku amik.
haihh.takde kene mengena langsung.Tapi pegi sane
skadar mcarik pengalaman smata2.kalo xdpt pon xpe..
aku tak penah pegi interview lagi..jd ni 1st time pegi..
okeh gi sane dlm kul 7 aku btolak bersama ayah sbagai drebar
with dekna jiran sblh.sampai je ampangan
dalam pkul 830 gitu...


skali dari kejauhan aku dah nampak orang beratur panjang smpi ke signboard yang bertulis ampangan.duhhh..gile panjang yang memohon jwtn yang ditawarkan ada 4 iaitu
guru siswazah,pegawai tadbir,penolong pegawai tadbir dan pembantu tadbir.
okeh.kekosongan yang wujud hanyalah 15kekosongan sahaja.bayangkanla..
yang berebut jawatan adolah dalam 1000 lebey hampir 2000 kot
haaa..tak ke beratur panjang dibuat nye..


dan...tanpa disedari..
cik dpan aku nie..rupenye memakai baju same dgn aku..
hahaha.gile lah.sejibik pulak tu.

okeh.dalam kul 10 lebey mcm tu baru la aku dpt mendaftarkan diri.
punye la ramai.sampai aku nye peluh kluar scara luar biasa okeh.
haha.mleleh2...sumpah! aku xpenah berpeluh sbegitu rupa.
aku rase turunla satu kg.
muakakakak :)
okeh.dah setel sesi pendaftaran aku pegila duduk kat
ofis ayah..seb la bek.kalo x..bsesak2 la aku kt situ wehh..
dengan panasnye lagi..tgu la name kene panggey..mase tu aku rase
muke aku dh xsrupe cem muke aku pegi.
dengan berminyak lagi..hodoh betol weh.
hahah.
ehmm..pastu tibe la turn name aku dipanggill..
iaitu pada pukul 6.45ptg.
haaa.bayangkan la ek...brape jam aku kene tgu..
cesss~


ni..antara org ngah menunggu sesi temuduga.
bile turn aku dh kene panggei..sijil smua aku dh hulur kat petugas tu..masuk
la kitorg seramai 10 orang..
aku adalah orang kedua...
penemuduga tu ada 2 orang...so..pertama skali die suh perkenalkan diri n pengalaman bekerja..
aku pon crite la ape yg ptot.tah hapo2...dah smpi ke seploh orang die tanye soalan ke 2
kenape kitorg rase layak dipilih utk jwtn ni.
aku pon merepek meraban la bagai..pastu..die tny kitorg ade soalan pape lagi..
dh sudah bersurai..bayangkan la..temuduga nye adalah tak smpi 15min okeh?
hahah.penemuduga tu pon agknye sudah penat..
tapi takpelah,skurang2 nye aku dh ade pengalaman..
okeh.chiau

2 comments:

adey manis said...

kak klu ade tau keje ksg bgtau sy ek?? bf dah lame nau menganggur.. kje ksg kerajaan.. gtau ek.. plzz.. huhu =(

Shazwani said...

okeh.takde hal :)