Sunday, August 16, 2009

H1N1,Petua & Konspirasi

Salam.skarang ni makin meningkat kan jumlah kematian yang disebabkan oleh virus H1N1 ni.
Kalau aku tak salah sudah 59org kan? tapi kesedaran masih tidak tebal pon dalam diri sesetengah orang.masih lagi ade yang tak pakai mask,disuruh kuarintin tapi masih lagi ke shopping complex tkot penat nanti time puasa tak sempat nk pegi...mcm la tak sempat nk pegi lain hari.tak kesian ke ngan diri sendiri ngan orang lain? esp. kanak2 n orang2 yang berisiko tinggi bole kene h1n1.huhu.takpelah terpulang pada diri sendiri.nanti dh kene kat batang idung sendiri janganla menyesal.eh tibe2 je nk emo.tah ape2..oklah aku rase cem nk kongsi beberapa ilmu yang aku rase patot aku kongsi.smuanya aku dpt dari email yang orang anta kat aku.

sebelum ni aku ada kongsi pasal air kelapa kan? ok.slain air klapa , ade jgak alternatif lain utk dibuat..antaranya,pada sape2 yang disyaki +ve H1N1 tu , makan la 6biji buah epal sehari(setiap 1hingga 1 1/2 jam.) bersama jus oren segar(beli la air peel fresh ke hape tu) kan snang.Alhamdulilah,ade yang dah cube petua ni n beransur pulih.Kalau nk thrill sket kan korang try yang ini pulak,bwk la bunga cengkih dan kulit kayu manis kemane2,kalau tibe2 korang bersin kan , korang mamah la 5 kuntum cengkih dan 1/2 inci kulit kayu manis 2-3kali sehari*sumber dr En.Bahrin
selain tu , korang bole amalkan makan 7makanan yang tertulis dalam Al-Quran,penawar segala penyakit iaitu madu,habbatus,zaitun,zafran,buah tin,delima,kurma.ok?Amalkan selawat syifa sepanjang hari dan mengelakkan penyakit berbahaya.

lupe nk bgtau,gune epal ijau ok? slain mkn sbijik epal tu korang bole wat juice epal tambahkan dengan madu.sdap sikit kan? sebelum minum tu jgn lupe selawat 3kali tau.actually kan pakai mask tu no really efektif way la sbnrnyer...ttp leh kene h1n1 gak la sbb mungkin tahap imun kite ni tak brape nak kuat sgt kan.mcm ade pharmacist tu cadangkan korang amik la vitamin c redoxon.bole carik kat guardian ke watson ke...kalau tak silap aku vit.c redoxon tu cem soluble..kire korang masuk dalam air pastu minum la..

pastu kalau korang sakit , cpt2 la pegi ospital ok.jgn ditangguh2.pastu pada yang ada anak kecik..tlg ler jgn bwk diorg pg ospital skali .ksian sgt..kalau bole mintak tlg orang jga while korang pegi hospital tu.bkannye ape, dorg nye imun tak brape kuat lg..ckp la senang dorg terinfeksi ok.bkan takat h1n1..penyakit lain pon bole serang diorg..paham2 la kan hospital tu mcmane tmptnye...MASK! jgn lupe pkai.jgn lupe cuci tangan gak..

ade tak yang penah dgr ckp H1N1 ni adalah satu konspirasi pihak yang tak bertanggungjawab.wallahua'lam wa a'lam...maaf aku hanye terbace beberapa artikel dan ade gak yang kuar kat youtube.korang bole tgk blog nie...KONSPIRASI.slain tu korang leh tgk kat youtube . skian.tamat.

No comments: