Thursday, April 8, 2010

tips merawat

merawat luka dihati mengikut pengalaman sendiri.haha.ni berdasarkan pengalaman shj.so mana yang ok ikut lah.especially orang yg baru putus cinta.pls,jangan buat perkara yang tak masuk akal seperti ingin membunuh diri,terjun bangunan,makan racun tikus dan lain2.haloo.takde agama kah?ok.utk pengetahuan,aku merawat luka(luka ke?) dihati lebih kurang 1minggu lebih shj.err.Alhamdulillah mungkin sbb jarang2 jumpe jadi prasaan tu tak la mcm separuh mati bagai nak bunuh diri segala.boleh dikatakan kental jugak la.wakakaka ;) okla jom bace.

  1. Jangan membenci.Once kau dah set kat kepala ohh.benci nye benci nye kat die.sampai bile2 pon ko takkan lupekan die lalu kau menyimpan dendam kesumat.hoi.jangan pegi bomoh membomoh ok.
  2. lepas sembahyang doa byk2 mintak Allah lupekan die dlm ingatan kite.Bersyukur dengan apa yang berlaku,sbb Allah dh janji kan setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya dan Allah juga dah janji stiap kite dicipta berpasang-pasangan(laki-pompuan) ko jangan nak homo pulak ehh.nabi tak mengaku umat nanti.Jadi,kalau korang clash korang anggap je yang die bukan yang terbaik utk kite.(yee...memang senang cakap,tapi cube dulu sbb aku dh cube)
  3. layan lagu2 yang bukan jiwang.seperti Happy(Leona Lewis) eh tibe2 tak reti nak bagi contoh lagu hape.
  4. sibukkan diri dengan hal2 yang berpaedah.Kalau korang dah keje korang sibukkan diri dengan keje la kan..time balik tu pulak pegi la riadah ke tengok wayang,jalan2 window shopping kejadah smua.
  5. Delete semua msg2/gambar ur ex bagi kat korang.jangan dibaca/ditengok terus DELETE ALL je.haha.
  6. oh sblum terlupa,nangislah & jeritlah.Ia memang berkesan.release gak sgala tension.tapi takpayah kau nangis sampai 4 hari 4 malam.kau gile hape?bazir tau air mata.
  7. Jangan tak makan pulaa.kang sakit pulak dapat.
  8. barangan yang ex korang bagi aku rasa korang tak perlu buang.lagi skali membazir..tapi ada gak jenis yang ex mintak balik ape yang diorang dah bagi.senang je kau bungkus dalam kotak cantik2 pastu letak note "buruk siku wekkk ;P"
  9. kalau bole cara korang settle relationship korang tu biarla secara baik supaya korang idak ler bermusuhan dikemudian hari.
  10. kalau perlu tukar la no,tapi aku rasa takyah sbbnya menyusahkan kengkawan korang nk save no baru korang niee.tau? hehe (ni mmg aku tak buat) .Aku cume jarakkan hp aku kat tgn , kirenya buat taktau lah.aku tak off sbb aku keje takot ada staff tpon susah pulak kan.
oklah aku rasa ckup lah kot yang ni.nak ikut sila ikut.tanak ikut pon takpe ;) sekian wassalam.

No comments: