Saturday, July 31, 2010

banyak crite tapi xtau nak mula mana

hoh.lama gila tak update naik bersawang blog.terima kasih pada yang masih sudi menjengah blog yang tak semenggah ni.heh.actually skarang ni memang dah teramat malas nak update blog tapi rajin gile blogwalking,boleh dikatakan hari2 online tapi duk fb dan blogwalking sahaja dan tak lupe twitter.haha :) hurmm.disebabkan malam masih muda dan aku tinggal sorang2 kat rumah memandangkan family member balik kg so eloklah aku mengisi masa lapang yang terlebih lapang ni dengan crite2 tak seberapa...mana nak mula yer.

okeh,kite mulakan dengan nenek aku yang dimasukkan ke hospital akibat infection pada fistula utk hemodialisis kt tgnnya..lupe nak ambil gambar tgn nenek,memang ngeri sangat tengok tangan nenek yang membengkak,doktor ghan kate lambat sikit je....hurm..faham2 la k ape maksudnya.heh.Tapi alhamdulillah,,.bengkak tu berjaya disusutkan..tapi nenek perlu gunakan IJC(inthernal jugular catheter) - sila google kalau nak tau utk rest kan tangan yang baru nak elok tu..tapi utk patient yang ade diebetic ni memang lambat sikit proses penyembuhan nye..memang ambil masa juga lah takot merebak ke tempat lain.macam patient aku,die dapat bisul kat kaki nye..dah cuci2 pon tak elok2 lagi ..tup2 bisul tu dah beralih ke tempat lain..hmm.so sape2 yang ade kencing manis ni memang la kene jaga2 sikit ok.dan disebabkan nenek yang masuk hospitl jugak aku dan fmily tak dapat ikut family day yang dijalankan oleh Sekolah ayah aku kat Cherating.tapi takpe family come first kan.

secondly,alhamdulillah sedar tak sedar lebih kurang hampir 6 bulan jugak aku dah keje kat pusat hemodialisis gemas ni..seronok.gaji pon dah naik rasa macam dah malas nak pikir keje kat luar gemas.hehehe.bukan ape taraf hidup makin tinggi..kalau keje kat tmpat2 bsar banyak benda nak kene pikir utk bayar tu bayar ni..skarang ni aku ditanggung oleh family dan ade la sikit2 aku hulur kt parents buat bayar bil dll..dan boleh jugak lah wat saving..kalau duk bandar susah skit kot..even gaji ribu2 kan? dengan mcm2 harga dah naik skarang..utk jangka masa tertentu ni aku nak duk dulu kt gemas..

lagi...eh salah tak kalau aku ni jadi sorang memilih mencarik pasangan? haha.means bukan lah dari segi paras rupa..tapi lebih kepada pekerjaan,pendidikan dll..idak ler..adelah sorang mamat nie..tak sudah2 nak try aku..haha watever la kan ayat ni..tapi aku memang malas uh nak layan.mana tak nya mamat ni udah ler tidak bekerja..duk harap duit omak ea la...nak carik keje pon malas..(Agaknya) die duk jaga mak die(patient aku) wat dialisis...actually si mamat annoying tu lah.hahahha ;)) akak2 yg satu tempat keje ni tak abis2 ckp jgn gaduh2 sok jadi sayang la hape lah kan..masalahnya bukan gaduh tapi aku tengok muke die jadi menyirap je..bole naik darah aku..dengan cara die suke sweet2 lagi..tidak matang..dan lain2 lagi.malas nak tulis.aku tak la tak suke..tapi tah...susah nak explain.aku memang pikir jauh je la kalau die lah jadi pasangan aku..kang tak pasal2 aku pulak yang menangggung die..mcm aku plak bagi nafkah.hahaha.bodoh gile ape tah pikir sampai mcm tue..aku taknak nanti jadi mcm ape yg blaku dpan mata aku..isteri nye pulak sibuk suh laki die keje tu keje nie..tapi yelah.ikut lantak pi die je nak keje ye keje..mcm takde tujuan.dan aku harap sangat jodoh aku jauhlah dari die...amin amin amin amin amin amin 44X tolong amin kan skali ye.trima kasih.

dan yang terakhir skali,aku happy sangat..bak kata pepatah patah tumbuh hilang berganti..lepas entit pegi aku dapat 3 ekor anak bulus berwarna ORen.sangat2 comel.sekor mak 2 anak.nanti ada masa aku tepek gambar diorang.ok cukuplah tu.nak tidoo.nunite ;)

ps: Atom takmo balik kah? kau asyik balik time akak takde je..kecik ati akak tau.lolx

No comments: