Saturday, September 25, 2010

sama nama hodoh cantik buruk dan sewaktu dengannya


pernah tak korang mempunyai masalah sama nama ditempat kerja,sekolah kolej atau mana2 ? dan seterusnya akan adalah gelaran yang kadang2 best dan jugak kadang2 menyakit kan hati. hurmm.yep! aku ada sangat2 slalu masalah ni.masa kat skolah dulu aku ada kawan satu kelas yang sama nama ngan aku.tapi taklah sama sangat dia hazwani dan aku shazwani..sebab kan nama gelaran adalah sama maka aku dipanggil wani halim dan sorang lagi wani mokhtar.ok aku boleh je dengan nama tuu...masa kat kolej pon ada gak masalah mcm ni..sampai ada 3 orang tak silap yang sama nama ngn aku dan panggilan adalah sama je mcm kat skolah dulu..takda gelaran yang pelik2.tapi bila sampai je kat tempat kerjaa..aku dapat gelaran yang sangat2 lah sakit hati dan boleh buat aku kecik hati lah.haihh..masalah timbul bila staff baru yang gantikan k.yanti dia ada sama nama ngan aku..cuma nama bapak aje lain..patient dah bsing2 dah..mcmana nak panggil nama kitog niee...hurmm.suddenly ade lah yang bersuara nak panggil aku sbg wani gemok , wani montel, apesal tak panggil wani hodoh jeee? dan paling menyakitkan hati wani hitam..masyaAllah..hitam sangat ke aku ni..? %$^$%&$%$# aku pikir diorg dah tua aje..diorg ckp aku gelakkan aje.senyum aje..kira mcm redha abis lah kan.tapi hakikatnya dalam hati..sumpah2 gak.yelahh..tau lah wani yang datang tu cantik..kurus putih..ade ke patut nak panggil aku mcm ni.ape ingat wani gemok ni takda perasaan ke..? yang dapat gelaran bes tu sronok lah.abis yg dapat gelaran buruk nii..? makan dalam aje lah kan..haihhh...sabar jelah.

ps: saje nak membebel.

1 comment:

nur husna said...

una pon penah kena mcm ni. mykitkan ja. semua mnusia xsmpurna kan?