Tuesday, August 11, 2009

air kelapa

crdt gmbr : Google images.

emmm..
disebabkan skarang musim h1n1 tu kan..
dengan demam la..mcm2 la lagi kan..so aku nk share sdkit info
bagi mencegah H1N1.iaitu dengan minum air kelapa.
sbb, bagi mereka yang demam + rasa bahang ketika buang air kecil kerana
keasidan yang melampau bole dineutralkan dengan meminum air kelapa.
air kelapa ni kan bersifat alkali.pH nye brape ko jgn gatal tanye pulak.
aku lempang kang.mane aku tau.minum la sebanyak dua kali sehari selama tiga hari..
insyaAllah..demam pon kebah n badan pon kembali ok semula.air kelapa ni
kire mcm ubatan herba la ok selain mkn ubat yang dktor bgtu.lagipon vaksin h1n1 tu
blom smpi lg kan? buat vaksin bukan senang ok...

selain air kelapa , korang jugak bole minum air limau,lemon atau makan jela limau bali.
ye saye tau..limau ade asid sitrik..tau tau.tapi ia kaya ngan potasium yang bole
menghasilkan urin beralkali dan tidak menganggu ketahanan badan... :) - sumber dr Harian metro.

nk tambah lagi nie..kalau nk minum air kelapa tu..minum la yang fresh ok.bkan yang jual kat tepi jalan tue..yang tu tlah dibuat dilution 1/1000.wakakaka.tipu je.tp ye kan.rase pon rase air gule je..air kelapa dh tak rase.cume stgh2 kedai je yg pandai wat.contoh nye depan apartment perdana sec.13 , pegi gerai abg2 yang jual goreng pisang.tp sile dtg awal.sbb bile ko dtg time dorg nk blik.air kelapa telah btukar mjd rase air gule gak.hehe.ok tibe2 je promot dorg nye gerai.ooo dorg pandai wat jejari ubi ok.sedappp..tak lembik pon.sile la rase.beli panas2 mmg sdap...
dak2 poli shah alam,ptpl dan msu.sile beli ok.ok dah stop ttg dorg.

nk smbung benda lain ni..tahukah anda..kegiatan homoseksual dan onani mudah terdedah jangkitan h1n1 yer.harap maklum.reasonnye adelah...tbuh seorg wanita atau lelaki akan menghasilkan geseran haba yang mengeluarkan asid dan menyebabkan berlaku peningkatan keasidan dalam tubuh dan bole jadi sasaran mudah bagi jangkitan H1N1.hah.yg dh kawin cuak tak nie? ahaha.jgn cuak ok.hubungan kelamin yang normal antara pasangan berlainan jenis adalah selamat...huhu....sekian.-skali sumber harian metro.isnin/10ogos09 (m/s12)

kalau ade sebarang bantahan.sile jgn ckp ngn aku,ckp ngn Dr.V M Palaniappan
aku hanya berkongsi info sahaja.sekian.

1 comment:

NaDiA yUsOf said...

BAHAYA NI KALO DAH RAMAI AHLI KELUARGA YG DEMAM..
SMOGA CPT SEMBUH YE KELUARGA EN. ABDUL HALIM