Thursday, February 11, 2010

So Random

hello all(mcm ada orang baca) . lama tak update since asyik letak gambar serta video yg diambil dari youtube mcm biasa.mcmana dengan kehidupan seharian? harap2 smuanya indah belaka kot ada yang berduka jangan simpan dalam hati let it go.ceit!.apa ye nak update,tak banyak cerita yang nk di rakam kan tapi sekadar memperingatkan diri sendiri di masa hadapan,yelah mana tau masa tu nanti dah lupa daratan ke kan bile bace balik blog oh baru teringat itu ini.oklah jangan nak meraban lagi.

Hmm.mcmana nak mula ye? ok! mcm ni semalam masa bangun subuh aku dengar ceramah kat radio Johor.FM , ada perkara yang aku rasa penting perlu di share disini,nak ambil tau sila la ambil tau,tanak ambil sudah.Soal nya adalah mengenai nama anak.ok fine aku belum beranak pun.haha.tapi saja aku rasa topik ni menarik.ustaz tu cakap pemilihan/memberi nama anak seharusnya mengikut syariat islam,yang mempunyai maksud yang baik , tak kisah lah nak letak nama apa pun.sebabnya? manalah tau inshaAllah,kalau ditakdirkan anak itu masuk syurga,kan kat sana nanti kita smua akan berbahasa arab lagi pulak disana nama apa yang panggil didunia nama itulah yang akan digunakan semasa disana,andaikata anak itu tak suka namanya atas sebab tiada maksud ,anak itu akan carik ibubapa nya dan mempersoalkan kenapa namanya mcm tu dan tiada maksud smua..malang skali masa tu dah tak bole tukar nama dah sudah pastinya anak tu akan berasa sangatlah sedih...yelah kat sana mana ada pejabat pendaftaran lagi.hhuhu*selingan ustaz tu*. oleh itu berilah nama anak dengan maksud yang sempurna tambah lagi panggil lah anak dengan nama yang baik2 ok.

Perkara lain:

Dapat hangout ngan kawan2 lama dari SMADKLANA dulu.Dayah,syanis,farah,wani mokhtar ngan Nisah.Kitorg jumpe kat Terminal 1.Mana lagi nak pegi kan? situ ajelah.huhu.aku bawak dua orang adik aku.saje je..;) 1st time jumpe setelah beberapa lamanya tak jumpe rase kekok pulak.espcially bila nak borak dgn farah n wani mokhtar.yang lain aku rase ok je lagi sebab ade gak la borak thru fb n sms.yang dua tu aku cem segan aje.hahaha.bodo gile ngan kengkawan aku sendiri nak segan.ape punye perangai tah.Tapi ape2 pun memang sronok sgt kuar aritu.Espcially bile dgr crite ade diantara kengkawan nak kawin nak tunang..btol2 cepat mase berlalu rase mcm baru aje abis skola ;') Thanks kwn2.lain kali kita jumpa lagi ek.

ahaa.benda post ni dh lame ade kat draft.baru sekarang teringin nak sentuh balik.hahaha.pastu tibe2 dh takde idea.ape tah.babai.oh satu hal,wish me luck k.Esok ada interview kat mawar renal medical centre sban.Aha..bkan jwtn ape cume pembantu nurse je..oklah tu kan.nak kutip pengalaman...


No comments: